Retourneren en garantie
Hier vind je alle informatie omtrent garantie en retour sturen. Als jouw vraag niet beantwoord is, kun je hiervoor contact opnemen. De telefoonnummers staan op de homepagina onderin.
Garantie
Bij LUXWALLET heb je recht op garantie op de door jou bestelde producten. De termijn van deze garantie bedraagt 6 maanden.
LUXWALLET staat er voor in dat alle aangeboden producten voldoen aan de door ons vermelde specificaties en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid.
Aanspraak maken op de garantie
Om aanspraak te maken op de garantie, dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Onze klantenservice zal je voorzien van alle benodigde informatie en instructies. Stuur in geen geval een product retour zonder dat je hiervoor toestemming hebt van onze klantenservice.
Herroepingsrecht
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren. Let op! Indien het product zonder verpakking én met gebruikssporen wordt geretourneerd, staan wij in onze recht om 25% van het originele aankoopbedrag in kosten te brengen.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier. klik hier
LUXWALLET vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft wij de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Defect bij aankomst (DOA)
Indien blijkt dat één van de door jou bestelde producten bij aankomst defect is, zal LUXWALLET deze producten kosteloos vervangen. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice en zorg dat je een duidelijke omschrijving van het defect bij de hand hebt. Stuur in geen geval een product retour zonder dat je hiervoor toestemming hebt van onze klantenservice.
Product(en) retour sturen
Als je, om welke reden dan ook, een product (of producten) retour wenst te sturen, vragen we je eerst contact op te nemen met onze klantenservice. Onze klantenservice geeft je vervolgens alle benodigde instructies om het product retour te sturen.